fbpx

בעיות שמיעה ודיבור

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

ליקויי שמיעה יכולים להיגרם לעתים כתוצאה מפגיעת עבודה ובמקרה הזה להיות מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע או תאונת עבודה. עובדים רבים חשופים במהלך עבודתם לפגיעות שמיעה שונות, אנשים שעובדים במפעלים, באתרי בנייה, בסאונד, בחשמל ובמקצועות ומקומות עבודה נוספים שיש בהם רעש בעוצמה גבוהה.

חשיפה יומיומית במשך שעות ארוכות לעוצמת רעש כזה יכולה לגרום בשלב מסוים לנזקים בשמיעה, במקרה שכזה מכיוון שהנזק בשמיעה הנו הדרגתי, המוסד לביטוח לאומי יכול להכיר ליקויי שמיעה אצל האנשים הללו כמחלת מקצוע. לעומת זאת, אם שמיעתם של אנשים נפגעה כתוצאה מנזק חד פעמי שקרה להם במקום העבודה ובמסגרת, זה יכול להיחשב להם כתאונת עבודה.

בעיות שמיעה ודיבור בעקבות חשיפה לרעש מוגבר באזור העבודה

בעיות שמיעה ודיבור – ביטוח לאומי מכיר בפגיעה הרפואית כמחלת מקצוע?

כאמור, ברוב המקרים ליקויי שמיעה ישויכו על ידי המוסד לביטוח לאומי למה שמוגדר על ידו כ”מחלת מקצוע”. ההגדרה של מחלת מקצוע על פי ביטוח לאומי, היא מחלה או מום בו לקה העובד כתוצאה מחשיפה חוזרת לגורם לאותה המחלה, זאת כמובן במסגרת עבודתו.

חשוב לציין שהמוסד לביטוח לאומי מכניס לקטגוריה “מחלת המקצוע” רק מחלות הקיימות ברשימה סגורה של מחלות ופגיעות הקיימת בידו. במידה ומישהו מתלונן על מחלה שנגרמה במקום עבודתו כתוצאה מחשיפה ממושכת לגורם מסוים והמחלה הספציפית לא מופיעה באותה הרשימה, המחלה לא תוכר לו כמחלת מקצוע.

כאמור, ליקוי שמיעה, קיים ברשימת הליקויים של ביטוח לאומי, אך ההליך צריך להיות מוכר בנושא של ליקויי שמיעה כמחלת מקצוע על ידי המוסד לביטוח לאומי – דבר הרחוק מלהיות כל כך פשוט.

מה סכום התגמולים להם זכאי הנפגע?

למרות שישנו קושי רב להיות מוכר כנפגע בעבודה עקב מחלת מקצוע בתחום של ליקויי שמיעה – זה אפשרי. במידה ואתם חושבים שנגרמו לכם ליקויי שמיעה כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעשים במקום עבודתכם, כדאי להתייעץ עם משרד למימוש זכויות רפואיות, בטרם מגישים את התביעה לביטוח לאומי.

ייעוץ מקצועי ובעל ניסיון והיכרות מעמיקה עם ההתנהלות של ביטוח לאומי, יוכל ללוות אתכם ולסייע לכם בדרך לזכות בהכרה של ליקויי שמיעה כמחלת עבודה. פנו עוד היום למשרד שלנו והיועצים המנוסים והמקצועיים שלנו, ייעצו וילוו אתכם בכל הדרכים בדרך לשם.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button