fbpx

ליקוי שמיעה כנפגע עבודה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

מימוש זכויות לליקוי שמיעה כנפגע עבודה

אזרח הסובל מפגיעה רפואית/ליקוי שמיעה מחשיפה לרעש במקום עבודתו לאורך זמן ובאופן יומיומי, ברמה שמעל ל-85 דציבל, רשאי להגיש תביעה למחלקת נפגעי עבודה בביטוח לאומי בכדי שיכירו בפגיעתו כמחלת מקצוע ויפצו אותו עפ”י אחוזי הנכות שיוחלטו בוועדה רפואית בהתייחס לרמת ההכנסה המוצהרת.
על מנת לממש את הזכויות הרפואיות כדאי לפנות לטיפול של חברה העוסקת בתחום מימוש זכויות רפואיות ומייעצת בגין ירידה/ליקוי שמיעה מחשיפה לרעש בעבודה ותלווה אותך בייעוץ הנכון ובבניית תיק רפואי למיצוי מקסימום הפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

בקשה למוסד לביטוח לאומי להכרה בליקוי השמיעה כמחלת מקצוע

אדם אשר עובד בתחום עיסוק אשר מייצר רעש של 85 דציבל ומעלה בפעולות כגון: חציבה, גזירה, כרסום, השחזה, לחצנות וכיפוף מתכות, ליטוש, צביעה וכדומה, רשאי להגיש בקשה מסודרת למוסד לביטוח לאומי בכדי שיכירו בתביעתו בנזק מתמשך – מחלת מקצוע בחשיפה לרעש בעבודה ויפסקו לו אחוזי נכות לפי רמת הפגיעה בבדיקות השמיעה.

מה סכום התגמולים להם זכאי הנפגע?

הביטוח הלאומי מגדיר כי אם נקבעה לנפגע דרגת נכות בגובה של 9-19 אחוזים הוא זכאי לקבלת מענק חד פעמי לפי חישוב של 43 קצבאות קדימה מתאריך התחולה שהוכר כנפגע עבודה. מדרגת נכות בגובה 20 אחוזים ומעלה הנפגע זכאי לקבלת גמלה חודשית.

חשוב לציין שהפיצוי בהתייחס לאחוזי הנכות יחושב לפי 75% מההכנסה הממוצעת בשלושת החודשים האחרונים מתאריך התחולה במידה והעובד שכיר. במידה והעובד עוסק מורשה או עצמאי, הפיצוי יחושב לפי מקדמות של השנה שהסתיימה בהתייחס לתאריך התחולה.

אילו הטבות נוספות מגיעות לנפגע?

  • רשאי להגיש החמרת מצב.
  • בדרגת נכות של עשרים אחוזים ויותר הנפגע זכאי לתגמול עבור טיפול רפואי.
  • בדרגות נכות שונות מקבלים אביזרים רפואיים כמו מכשירי שמיעה.
  • בחלק מהמקרים הנפגע זכאי לסיוע בדיור והנחות בארנונה.
  • בדרגת נכות של 0% רשאי להגיש החמרת מצב למרות אי קבלת מענק חד פעמי וההוכחה כי עדיין עובד בתחום עיסוק שקיים בו חשיפה לרעש מזיק מעל 85 דציבל.

פנייה לחברה למימוש זכויות רפואיות

מומלץ לפנות לחברה למימוש זכויות רפואית שמסייעת לנפגע בהכנת התיק הרפואי, מכינה אותו לקראת הוועדה הרפואית. החברה הינה מנוסה ובקיאה בתחום הרפואי ומסייעת בתמיכה וליווי עבור הנפגע לשיעורי פיצוי גבוהים והטבות.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button