fbpx

תסמונת התעלה הקרפלית

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

תסמונת התעלה הקרפלית – זכויות הנפגעים

הרבה מחלות נגרמות כתוצאה מפעילות שמתבצעת בזמן העבודה. תסמונת התעלה הקרפלית בהחלט יכולה להיות אחת מהן.אם גם אתם נפגעתם מהמחלה אתם מוזמנים לפנות אלינו ונדאג לבדוק אם מגיעה לכם קצבה מהמוסד לביטוח לאומי.
לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ חייגו עכשיו 5270277 – 03 ונשמח לעמוד לשירותכם.

מהי תסמונת התעלה הקרפלית?

בעברית נקראת המחלה “תסמונת מנהרת שורש כף היד”, והיא מתבטאת בתחושה של הירדמות, עקצוץ או כאב בפרק כף היד. עיקר הכאב מצוי בדרך כלל באגודל ובשלוש האצבעות הסמוכות לו, אולם ישנם מקרים בהם מתרחשת גם הקרנה ליד כולה.

ממה נגרמת התסמונת?

בעלי מקצועות חופשיים העובדים עם מכשירים רוטטים כגון מסגרים, נגרים, מכונאיי רכב, פחחי רכב, עובדי בניין ושיפוצים ועוד הם בעלי סיכון גבוהה ללקות בתסמונת זו. ככל הנראה יש לתסמונת גורמים גנטיים, מכיוון שמחקרים רפואיים מצאו שהתופעה עוברת הרבה פעמים מאב/אם לבן/בת.

אולם אין ספק כי גם פעילויות מסוימות יכולות לעורר אותה, כמו למשל עבודת הקלדה ממושכת על מקלדת המחשב או פעולות נוספות המאמצות את אזור פרק כף היד. פגיעה שכזאת, אגב, יכולה להיגרם גם ממשחק טניס, אשר יכול לגרום לפציעה חוזרת של האזור.

 

תוצאות הפגיעה

תסמונת התעלה הקרפלית יכולה להשבית כמעט לחלוטין ואפילו לגמרי את היכולת להזיז את כף היד, ולכן פוגעת מאוד בכושר העבודה. לכן, אנשים שנפגעים מהתסמונת זכאים פעמים רבות לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי. על מנת לדעת אם אתם זכאים לקבל את הקצבה, יש לבדוק את מהות הפגיעה ביכולת העבודה שלכם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

צוות מזור לשירותכם

הצוות המקצועי של מזור מימוש זכויות רפואיות עומד לשירותכם ויבצע את כל הבדיקות מול הגורמים הרלוונטיים, על מנת לבדוק את זכאותכם לקבלת פיצויים כספיים ו/או קצבה.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button