fbpx

זכויות מקבלי קצבת נכות

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021
הוכרתם כזכאים לקצבת נכות? ישנן זכויות רבות המגיעות לכם ממשרדי הממשלה ומוסדותיה. ריכזנו עבורכם רשימה כדי לעזור לכם לדעת את זכויותיכם:

רשויות מקומיות

קצבת נכות כללית יכולה להביא לזכאות להנחה במסי הארנונה. האישורים הדרושים מועברים ישירות לרשויות המקומיות על ידי הביטוח הלאומי ואין צורך לפנות אליהם במיוחד לשם כך. מידת ההנחה נקבעת לפי דרגת הנכות ולתנאי המקרה.

משרד התחבורה

מי שמקבלים קצבת נכות כללית ודרגת אי הכשירות שלהם להשתכרות עומד על 75% ומעלה, יכולים להיות זכאים להנחה בתחבורה הציבורית. זכאות זו מגיעה בצורת תעודה, אשר מונפקת באופן אוטומטי על ידי משרד התחבורה ואין צורך לפנות אליו למטרה זו.

משרד הבינוי והשיכון

זכאות לקצבת נכות כללית עם שיעור של 75% אי-כושר השתכרות עשויים לזכות את בעליהם בסיוע בשכר דירה, או לסיוע ברכישת דירת קבע באחת מן החברות הציבוריות – חלמיש, עמידר, עמיגור, פרזות, שקמונה וחלד. את בקשת הסיוע ניתן להפנות לאחד מן הבנקים למשכנתאות.

 

משרד הרווחה

קצבת נכות כללית של 75% ומעלה ודרגת נכות רפואית בשיעור של 80% ומעלה יכולות להקנות לבעליהן הנחה בפעימות מונה ובדמי השימוש וההתקנה של הטלפון.כמו כן, הורים המקבלים קצבת ילד נכה בשיעור של 100%, עשויים להיות זכאים להנחה זו, גם הם. ניתן להגיש את הבקשה לאגף השיקום במשרד העבודה והרווחה, בכתובת: רח’ יד חרוצים 10, ירושלים.

קופות החולים

מי שנמצאו זכאים לקצבת נכון כללית זכאים לפטור אוטומטי מתשלום עבור ביקור אצל רופא פנימי ומקצועי, וכן מהתחייבות עבור ביקור בבית חולים ובמכונים ומרפאות חוץ. כאמור, זכאות זו מתקבלת באופן אוטומטי, לפי רשימות אותן מעביר הביטוח הלאומי.

מס הכנסה (משרד האוצר)

המקבלים קצבת נכות כללית עם נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% ומעלה, כמו גם מקבלי אחוז נכות רפואית של 100% לצמיתות, יכולים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, לפי סעיף 9 (5) לפקודת מס הכנסה. כדי לבקש את הפטור, יש לפנות אל פקיד השומה של מס הכנסה באזור המגורים.

מס רכישה

מי שמקבלים קצבת נכות כללית ואובחנו כבעלי אי-כושר השתכרות בשיעור של 75% לפחות, לצמיתות, יכולים להיות זכאים להנחה במס רכישה.אותו הדין לגבי מי שמקבלים קצבת נכות כללית עם אחוז משוקלל של שיעור נכות רפואית 90% ומעלה, כמו גם בעלי 100% נכות רפואית לצמיתות. ניתן להגיש בקשה להנחה אצל פקיד משרד האוצר במקום המגורים.

מנהל מקרקעי ישראל

מי שמקבלים קצבת נכות כללית עם אחוז נכות רפואית של 80% לפחות, יכולים להיות זכאים לפטור או להנחה בדמי הסכמה אותם יש לשלם למנהל מקרקעי ישראל. ניתן להגיש את הבקשה לפטור או להנחה במנהל מקרקעי ישראל במקום המגורים.
מקור המידע באתר המוסד לביטוח לאומי.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button