fbpx

זכויות רפואיות לנפגעי טיניטוס

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

טיניטוס, טנטון בעברית, הינה מחלה המאופיינת בשמיעת צפצופים או קולות אחרים כגון צלצולים, זמזומים, קליקים או צרצורים, אשר אינם קיימים באמת. מעבר לעובדה שמדובר במצב לא נעים, שכן כל הזמן שומעים צלילים בעוצמה די גבוהה אשר פוגמים ביכולת השמיעה, התופעה יכולה לגרום לתופעות נלוות נוספות כגון הפרעות שינה ואפילו דיכאון.

הגורמים לטיניטוס

יש מספר סיבות היכולות לגרום לטיניטוס, ביניהן:
    • ירידה בשמיעה כתוצאה מגיל מבוגר – ירידה בשמיעה היא הרבה פעמים חלק בלתי נפרד מהזדקנות הגוף, והיא כשלעצמה יכולה לגרום להופעת הטנטון.
    • חשיפה כרונית לרעש – אנשים העובדים במקומות רועשים במיוחד, כגון אתרי בנייה, מפעלי ייצור ואפילו מועדונים, חשופים לרעש בעוצמות גבוהות. החשיפה לרעש עלולה לגרום לירידה בשמיעה ולהופעת המחלה – טנטון כרוני שפוגע מאוד באיכות החיים.
    • חשיפה זמנית לרעש – גם חשיפה חד פעמית לרעש בעוצמה מאוד גבוהה כגון פיצוץ עלולה לגרום להופעת המחלה. כך למשל, חלק מהאנשים ששהו באתרי פיגוע טרור או נחשפו באופן חד פעמי לקול נפץ מכל סיבה אחרת – אכן לקו במחלה.
היקף התופעה: לפי מחקרים רפואיים שנעשו בתחום, היום אדם אחד מתוך עשרה סובל מטיניטוס.

 

האם מגיעות זכויות לנפגעי המחלה?

נפגעי טנטון שיצליחו להוכיח קשר ישיר בין הופעת המחלה לבין השהות במקום העבודה שלהם ייתכן והינם זכאים לקבלת סיוע כספי מהביטוח הלאומי. כלומר – אם אתם נפגעי טיניטוס שיכול להיות מוגדר במחלת מקצוע, ייתכן ותהיו זכאים לקבל קצבה מהביטוח הלאומי, לאחר עמידה בקריטריונים של ליקויי שמיעה בנוסף לטנטון.

מזור לשירותכם

לצוות המקצועי של מזור הצלחות רבות בתחום. לכן, אם אתם סובלים מהמחלה ועובדים במקום רועש במיוחד או אפילו במקום שקיים בו רעש של כ-100 דציבלים כל מספר דקות – יכול מאוד להיות שאתם זכאים לקצבה.

מדובר, בדרך כלל, בסכומי כסף משמעותיים, שיכולים לסייע לכם לשפר מאוד את איכות החיים.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button