fbpx

לקוי שמיעה- כל המידע

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

המוסד לביטוח לאומי מגדיר כי ליקוי שמיעה נמנה על מחלות המקצוע שניתן לממש בגינה זכויות רפואיות. עובדים רבים חשופים לרעשי מכונות בעבודה כולל: נגרים, פחחים, עובדי דפוס, עובדי תעשייה, חרטים, כבאים, מסגרים לחצנים ועובדי תעשייה. הרעש המתמשך גורם לעתים לירידה בכושר השמיעה ולפגיעות נוספות העלולות לגרום לאבדן כושר עבודה ולנזקים בלתי הפיכים. כיצד מוכיחים את הקשר בין לקות השמיעה לתנאי העבודה?

בנוסף לתנאים התקפים לגבי הוכחת ליקוי שמיעה ולגבי טינטון, ע”פ ביטוח לאומי בודקים:

  • האם כושר השמיעה של העובד פחת בתדירויות גבוהות, ב-40 דציבל לפחות בכל אוזן.
  • האם הטינטון נרשם ברשומה רפואית לפני שהעובד הפסיק לעבוד בתנאי הרעש.
  • האם הבעיה חייבה טיפולים רפואיים חוזרים ונשנים.
  • כאשר עובד נחשף לרעש במקום עבודתו ברמה של 85 דציבלים לפחות.
  • כאשר יכולת השמיעה של העובד פחתה ברמה של 21 דציבלים בממוצע בתדרים בכל אוזן.
  • אם בבדיקת השמיעה מזוהה ירידה בשמיעת תדרי דיבור, המאפיינת חשיפה לרעש מזיק.
  • במידה והעובד מגיש את תביעתו בתוך שנה מהיום בו תועד ליקוי השמיעה ברשומה רפואית או לפי היום בו קבעה הוועדה הרפואית כי חלה ירידה בכושר שמיעתו, המוקדם מבניהם.

 

אחוזי נכות

לאחר שהעובד הוכיח כי נגרם נזק לשתי האוזניים, אשר הוביל לירידה בכושר השמיעה במסגרת עבודתו, בה היה חשוף לרעש מתמשך בעוצמה של 85 דציבלים לפחות הפגיעה נחשבת כמחלת מקצוע. מכיוון שלרוב הפגיעה אינה הפיכה, העובד זכאי לאחוזי נכות שגובהם תלוי במידת הפגיעה. במידה ואחוזי הנכות נעים בין 9-19 אחוזים, העובד זכאי למענק חד פעמי. אם נקבעו לעובד אחוזי נכות של 20 אחוזים ומעלה, הוא זכאי לגמלה חודשית. בנוסף, העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה בגין הפסד של ימי עבודה, לכיסוי טיפול רפואי, הוצאות שיקום ועוד.

מימוש זכויות רפואיות במקרה של ליקוי שמיעה

עובד הסובל מליקוי שמיעה עקב עבודתו, מומלץ לפנות לחברה מקצועית העוסקת במימוש זכויות רפואיות. צוות המומחים של החברה ייפגש עימו לפגישת ייעוץ ללא תשלום. צוות המומחים ינחה את הלקוח לגבי המסמכים הרפואיים שעליו להכין ויסביר לו כיצד עליו להתנהל בוועדות הרפואיות. בזכות החברה העובד יוכל להשיג אחוזי נכות בשיעור גבוה, סכום מקסימלי של פיצויים והטבות נוספות כמו הוצאות טיפול רפואי, אשפוזים, בדיקות, תרופות, אביזרים רפואיים ועוד.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button