fbpx

סוגי רעשים באוזן

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021
חברת מזור מימוש זכויות רפואיות מתמחה במתן מגוון פתרונות וסיוע למבוטחי הביטוח הלאומי במימוש זכויותיהם הרפואיות. לשם כך, החברה מספקת ייעוץ וליווי אישי על ידי רופאים מקצועיים מתחומים שונים: אורתופדיה, ריפוי בעיסוק, אף-אוזן-גרון, רפואת עור, קרדיולוגיה ועוד, וכן אנשי מקצוע מתחום המיסוי והחשבונאות כגון: רואי חשבון.

למומחים של מזור יש הרבה מה להציע לכם בכל הקשור לצפצופים באוזניים:

• סיוע ללקויי שמיעה כתוצאה מתאונת עבודה
• בדיקת הנזק והגדרת אחוזי הנכות
• בירור הוצאות השיקום והפסדי ימי עבודה
• חישוב כספי הפיצויים
זקוקים למידע נוסף? התקשרו עוד היום ונשמח לייעץ לכם 03-5270277

זכויות רפואיות לנפגעי שמיעה

אנשים רבים מגיעים אלינו כאשר הם סובלים מסוגים שונים של רעש באוזניים, שנגרם להם בנסיבות שונות בין אם בבית ובין אם בעבודה. מקרים כאלה קורים למשל, לאנשים העובדים בתעשיית ההנדסה והמיכון הכבד. אותם אנשים חשופים בעבודתם לצלילים בעוצמות רעש גבוהות, ובאופן שוטף, ולא פעם נפגעת שמיעתם בהיקפים שונים, מה שמביא לכך שנגרם להם נזק בשמיעה, המתבטא ברעשי אוזניים שונים.

 

אך לפני שניגשים לבירור רמת הנזק, יש להבחין בין כמה סוגי רעשים באוזניים:

טנטון פועם – אחת מצורות הנזק הנגרם מחשיפה לרעש, הוא טנטון פועם. המילה טנטון מקורה בלטינית: טיניטוס, ופירושה תחושה של זמזום קל או צלצול חלש באוזניים, ללא גירוי חיצוני של רעש. כלומר, אותם אנשים מעידים על שמיעת רעשים שלא נשמעים לשאר האנשים בסביבתם, ומופיעים אצלם בדרך כלל בצורת צלצול חלש ורציף.

טנטון חולף – אולם, לא תמיד יישמעו הצלילים באופן עקבי. ישנם מטופלים שמגיעים אלינו ומספרים על טנטון חולף שמגיע אחת לכמה זמן, מה שעשוי להעיד על נזק ברמה קלה יותר.

טנטון באוזן אחת – יש אנשים המגיעים למומחה האף-אוזן-גרון שלנו ומתלוננים על טנטון חד צדדי, כלומר צליל המופיע רק באוזן אחת. במקרה כזה ייתכן שמוקד הרעש שגרם לפגיעה, היה קרוב יותר לאוזנם השמאלית או הימנית, ולפיכך רק אחת מהאוזניים נפגעה.

זמזום באוזניים – סוג אחר של רעש יכול להופיע בצורת זמזום כמו כזה שמפיק זבוב או יתוש טורדני. במקרה זה, יופיע קול נמוך ומתמשך המזכיר מעוף כנפיים.

צלצולים באוזניים – הרבה אנשים מגיעים אלינו ומדווחים על משמע צלצולים ממש כמו קול פעמון או טלפון. בעיה זו יכולה להעיד על אוזניים סתומות או הפרעה של פעילות האוזן הפנימית, המלווה בדרך כלל עם הופעת סחרחורות מרובות.

הסוף לביורוקרטיה

בשלב הבא, לאחר שאבחנו את סוגי הרעשים שאתם שומעים ואת רמת הפגיעה בשמיעה שלכם, ייתכן ותהיו זכאים לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. באופן זה לא תצטרכו לכתת רגליכם ולעבור שורה ארוכה של הליכי ביורוקרטיה מתישים, שיעכבו את תהליך קבלת הפיצויים וידרשו מכם משאבים פיזיים ונפשיים רבים.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button