fbpx

נכות כללית- זכאות

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021
קצבת נכות כללית מביטוח לאומי יכולה להעלות את רמת החיים של מי שכתוצאה מהנכות שלו
איבד את יכולת ההשתכרות שלו באופן מלא או חלקי.

הקריטריונים הבסיסיים להגשת בקשה

  • האדם חייב להיות מעל גיל 18 ומתחת לגיל הפרישה.
  • יכולת התפקוד של אותו אדם – אבדן כושר עבודה מלא ו/או שיכולתו הצטמצמה במינימום 50% ממה שהייתה טרם הפגיעה.
  • הקריטריון האחרון לקבלת קצבת נכות כללית, הוא שלאותו אדם אין הכנסה העולה על 45% מהשכר הממוצע בשוק (במקרים של ליקוי חמור מעל 60%).

נכות כללית – הפרוצדורה בדרך לקבלת הקצבה

בכדי לקבל קצבת נכות כללית, ישנם מספר שלבים אותם צריך המבקש לבצע. בשלב הראשון הוא יצטרך להגיש טופס תביעה לקצבה, לביטוח הלאומי. אל הטופס יש לצרף מסמכים רפואיים ואישורים שונים כפי המבוקש. התביעה תוגש או על ידי התובע עצמו או על ידי בא כוחו שיכול להיות בן משפחה או עורך דין מטעמו.
חשוב לציין שתביעה לקצבה של נכות כללית, צריכה להיות מוגשת תוך 12 חודשים מהיום של העילה לתביעה. הגשת התביעה בשלבים מאוחרים יותר יכולה לפגוע בזכויות של התובע לקבלת הקצבה. לאחר, קבלת טופס התביעה ובדיקתו יוזמן התובע לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

 

נכות רפואית והזכויות המגיעות

כל אדם הסובל מפגיעה כלשהי, בין אם לצמיתות ובין אם לתקופה מסוימת, אשר משפיעה על תפקודו היומיומי, רשאי להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה, על מנת להגדירו כאדם שסובל מנכות רפואית. המוסד לביטוח לאומי בוחן את התביעה וקובע את אחוזי הנכות הרפואית המגיעים לתובע, אם בכלל. על פי הקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי, ייתכן כי מגיש התביעה יהיה זכאי לקבל הקלות או הטבות מסוימות, כגון קצבת נכות, סיוע ברכישת אביזרי עזר, סיוע ברכישת השכלה ועוד.

כך למשל, מי שסובל מפגיעה בגב שבגינה נקבעו לו אחוזי נכות רפואית של 9% לא יהיה זכאי לקבל כל קצבה מהביטוח הלאומי, ולעומת זאת מי שסובל מפגיעה בגב שבגינה נקבעו לו 20% נכות רפואית יהיה זכאי לקבל קצבה חודשית.

הזכות הרפואית שלך

זכותו של כל אדם לחיות בכבוד וברמת חיים נאותה, כך ובמידה ואתה סובל ממחלה או פגיעה כלשהי הפוגעת ביכולת התפקוד לך ובכושר ההשתכרות שלך, חשוב שתדע שקיים סיכוי גבוה שתהיה זכאי לקבלת קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי.
פנה עוד היום למשרד שלנו והיועצים המנוסים והמקצועיים שלנו ישמחו לענות על שאלות, וללוות אותך לאורך כל הדרך לקבלת זכויותיך.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button