fbpx

קצבת ילד נכה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

קצבת ילד נכה ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי להורים לילדים נכים העומדים באחד מהקריטריונים הבאים לפחות:

  1. עיכוב התפתחותי – ילד עד גיל 3 הסובל מעיכוב התפתחותי חמור, כלומר: אינו מבצע את רוב הפעולות המוטוריות והתנועתיות של הראש, הגפיים והגב כפי שאמורים בני גילו לעשות. קצבה כזאת ניתן לקבל גם רטרואקטיבית, לתקופה של עד 6 חודשים אחורנית.
  2. הפרעות קשב וריכוז: עפ”י המוסד לביטוח לאומי, ילדים המציגים צורך בהשגחה כלשהי, או השגחה חלקית של גורם חיצוני בשל הפרעת קשב וריכוז או הפרעות אחרות. 
  3. ילדים הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים. 
  4. תלות – ילד מעל גיל 3 הזקוק לעזרה מתמדת בביצוע פעולות יום יומיות ברמה שהיא גבוהה בהרבה מזו המצופה מבני גילו. הפעולות שייבדקו הינן התלבשות, אכילה, רחצה, ניידות ושליטה על סוגרים.
  5. רגישות לציאליק 
  6.  צורך בהשגחה מתמדת – עקב מחלה כרונית, ליקוי כלשהו או חוסר הבנה של הסכנות הקיימות בשטח. קצבה כזאת ניתן לקבל גם רטרואקטיבית, לתקופה של עד 12 חודשים אחורנית.
  7. ליקויים מיוחדים – ילד עם ליקוי שמיעה (של לפחות 45 דציבלים בשתי האוזניים), ליקוי ראייה (חדות ראייה של פחות מ-3/60 ו/או שדה ראייה של פחות מ–°20), אוטיזם, מחלה פסיכיאטרית וכד’ – יוכל לקבל קצבת ילד נכה. קצבה כזאת ניתן לקבל גם רטרואקטיבית, לתקופה של עד 12 חודשים אחורנית.
  8.  הזדקקות לטיפולים רפואיים מתמשכים – כגון טיפול באינהלציה / משאפים, מעקב במרפאת מומחים אחת לחצי שנה, פיזיותרפיה יומיומית, קבלת אנטיביוטיקה / קורטיזונים / תרופות משתנות / נוגדי פרכוסים לאורך זמן, אשפוז של 30 יום לפחות בתקופה של חצי שנה, לבישת חליפת לחץ באופן יומיומי ועוד, או ילד שזקוק לטיפולים רפואיים מיוחדים כגון עירויי דם, דיאליזות, צנתור של שלפוחית השתן פעמיים ביום או יותר, השתלת איבר, השתלת מוח עצם, סרטן, הזנה בזונדה, טיפול בחמצן ועוד. קצבה כזאת ניתן לקבל גם רטרואקטיבית, לתקופה של עד 12 חודשים אחורנית.

מה המטרה של קצבת ילד נכה?

מטרת הקצבה היא לספק מענה לביצוע סידורים מיוחדים, למתן עזרה בלימודים ולמתן סיוע בהתפתחות הכללית. הקצבה המרבית שניתנת במסגרת החוק הינה 2,766 ₪, כאשר ילד הנמצא במסגרת לימודית יקבל קצבה גבוהה יותר מילד שאינו הולך למסגרת.

  1. מעבר לקצבה הורים לילד נכה הסובל ממוגבלות חמורה יקבל זכאות של שתי נקודות מס (כ-4,728 ₪ לשנה), כאשר קיימת אפשרות לדרוש החזרים לתקופה של עד 6 שנים אחורנית.
  2. ילדים הסובלים מאחת מבעיות הניידות המוגדרות בחוק (שיתוק, קטיעה, קיצור גפה, נקעים חוזרים ומומים מלידה) יכולים לקבל או קצבת ילד נכה או גמלת ניידות הכוללת קצבת ניידות חודשית, הלוואה למימון מלא או חלקי של מיסי הרכב, תו נכה ופטור מאגרת רישוי וכן סיוע מקרן הלוואות לצורך רכישת אביזרים מיוחדים וקבלת החזרים בעבור רכישת אביזרים לרכב הפרטי.
  3. במקרה בו נקבעו לילד לפחות 80% נכות לגבי הניידות או שהילד משתמש בכיסא גלגלים – יקבל את שתי הקצבאות גם יחד.
  4. משפחה בה שניים מהילדים סובלים מנכות זכאית לגמלה מוגדלת בשיעור של 50% עבור כל אחד מהילדים, גם אם אחד מהם עבר את גיל 18 או שוהה במוסד.

מזור לשירותכם

מזור מימוש זכויות רפואיות עומדת לשירותכם ותסייע לכם לקבל קצבת ילד נכה במקרה שאתם זכאים לה. כשאתם מגיעים לדרוש את הקצבה חשוב שתזכרו:

  • חובת ההוכחה מוטלת עליכם – עליכם, כתובעי הקצבה, להמציא את כל המסמכים הדרושים על מנת להוכיח את זכאותכם לקבלת הכסף.
  • דחייה אפשר לשנות – אם תביעתכם נדחתה – ניתן להגיש תביעה חוזרת לאחר 6 חודשים. אם במהלך תקופה זו התגלו עובדות חדשות שיכולות להבטיח את קבלת הקצבה, ניתן להגיש את התביעה גם קודם.

 

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button