fbpx

גמלת נכות מעבודה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

מי זכאי לקבל גמלת נכות מעבודה?

הביטוח הלאומי קובע כי כאשר מדובר על גמלת נכות מעבודה, הכוונה היא לקצבה, זמנית או קבועה, וכן לעתים למענק חד פעמי, אשר מגיע לאנשים אשר המוסד לביטוח לאומי קבע להם נכות מסוימת. מדוע הם זכאים לקבל קצבה זו? ההנחה כאן היא כמובן, שאדם אשר מקבל גמלת נכות מעבודה, הוא אדם אשר לא רק נפגע באופן פיזי – אלא גם כושר העבודה שלו נפגע. עקב כך, הוא איננו יכול להשתכר כאדם רגיל, ועל כן זכאי לקבל פיצויים המוסד לביטוח לאומי. כמובן שחשוב להבין לפי מה קובעים את גובה הפיצוי, ובמה הוא תלוי.

 

 

הכל על גמלת נכות

  • תקופה – גמלת נכות מעבודה משולמת לפי סוג הנכות שנקבעה. אם הנכות היא זמנית – הקצבה תשולם לאורך תקופת הקיום של הנכות. אם הנכות היא לצמיתות – אזי הגמלה תשולם לצמיתות.
  • אחוזי נכות – נקבע בחוק כי כל נכות זמנית בשיעור של 9% ומעלה מחיבת תשלום של קצבה קבועה. נכות קבועה עם אחוזי נכות בשיעור שבין 9% ל19% תיתן מענק חד פעמית, וכל נכות לצמיתות בשיעור של יותר מ20% – כוללת בתוכה קצבה קבועה.
  • שיעור הפיצוי – השיעור נקבע לפי אדם שיש לו 100% נכות, יקבל קצבה שתחושב כך – סכום דמי הפגיעה ליום (בהתחשב במדד המחירים לצרכן ועבודות קודמות של הנפגע), כפול 30, כאשר הסכום המקסימלי לא יעלה בכל מקרה על 32,839 ש”ח (לרוב הסכום מתעדכן פעם בשנה). אם לאדם יש 80% נכות למשל יקבע לו 80% משיעור מקסימלי זה.
  • מתי זה משולם? – גמלת נכות מעבודה משולמת פעם בחודש, ביום ה 28 לאותו חודש.
  • איך תובעים את הביטוח הלאומי? – כדי לקבל את הגמלה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי, בתוך לא יותר משנה מיום התאונה שבגינה אתם זכאים לקבל את הגמלה.

פנו לחברת מזור

בכדי שתוכלו להגיש את התביעה עם כל המסמכים הרפואיים הנדרשים, מומלץ בחום שתפנו לחברת מזור. בחברה, צוות מקצועי ילווה אתכם לכל אורך הדרך, במימוש זכויותיכם הרפואיות מול הביטוח הלאומי.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד

נפגעת בעבודה או בעקבות העבודה? ייתכן ומגיע לך פיצויים!

השאר פרטים ליצירת קשר עם הצוות שלנו, ללא עלות וללא התחייבות.

*הייעוץ אינו משפטי

Call Now Button