fbpx

מה זה נכות מעבודה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021
אדם אשר נפגע במהלך שעות העבודה יהיה זכאי לקבל פיצויים כספיים ממספר מקורות שונים. אחד המקורות יהיה המעסיקים, המקור השני יהיה מחברת ביטוח פרטית (זאת במידה ויש לו פוליסת נכות מתאונה), והמקור השלישי יהיה המוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת קצבה בגין נכות מעבודה. בשביל לקבל את הזכויות מהמוסד לביטוח לאומי, נשמח להעניק לכם מהניסיון הרב שיש ברשותינו בכל הקשור לתהליכים הבירוקרטיים, ובכלל, בכל ההליך בדרך למימוש כל הזכויות המגיעות לכם כתוצאה מהפגיעה.

נכות מעבודה – ההתנהלות מול ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי מגדיר כי החשיבות של ייעוץ רפואי טוב ומקצועי בכל מה שקשור לפגיעות מהעבודה וקבלת אחוזי נכות מעבודה, היא גבוהה לאין שיעור. יועץ מקצועי ידע ללוות את הנפגע בכל ההליכים הבירוקרטיים אותם יצטרך אותו אדם הנפגע לעבור עד לקבלת נכות מעבודה ואת הקצבאות המגיעות לו מביטוח לאומי. קצבאות אשר יוכלו לסייע לו לשמור על רמת חיים מסוימת, למרות אותה פגיעה.

 

כיצד זה מתבצע?

בכדי שתאונה מסוימת אותה עבר אדם תיחשב על פי ביטוח לאומי כתאונת עבודה ואותו אדם יהיה זכאי לקבלת נכות מעבודה, חשוב שבשלב הראשון, שני תנאים מצטברים יתקיימו: התנאי הראשון הוא שהתאונה אכן התרחשה בזמן שעות עבודתו של אותו אדם. התנאי השני לקבלת נכות מעבודה, הוא בכך שהתאונה התרחשה בעקבות תנאי העבודה של אותו האדם.
במידה ואותו אדם אכן הוכר בסופו של דבר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, הוא יהיה זכאי, לאחר שהסתיימה תקופת זמן הנקראת תקופת אי כושר, להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת דרגת נכות מעבודה שבסופו של דבר, תקבע את גובה הנכות והקצבה לה יהיה זכאי אותו האדם.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד

נפגעת בעבודה או בעקבות העבודה? ייתכן ומגיע לך פיצויים!

השאר פרטים ליצירת קשר עם הצוות שלנו, ללא עלות וללא התחייבות.

*הייעוץ אינו משפטי

Call Now Button