fbpx

מהי תאונת עבודה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 12, 2021

מהי תאונת עבודה?

הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד. בנוסף, אם חלה האדם במחלה המאפיינת את המקצוע שלו – הדבר ייחשב לתאונת עבודה. כל התרחשות נוספת שקרתה במהלך שעות העבודה ותוך כדי מילוי התפקיד של העובד, וגרמה לנזק גופני או נפשי – תיחשב לתאונת עבודה. מכאן שגם פגיעות והטרדות מיניות במקום העבודה יכולות להיחשב לתאונת עבודה.

מתי תאונה שהתרחשה במקום עבודה לא תיחשב לתאונת עבודה?

הביטוח הלאומי מגדיר כי במקרים שבהם העובד חרג מתפקידו או זלזל בהוראות בטיחות מוגדרות – התאונה שהתרחשה עלולה שלא להיחשב לתאונת עבודה, והאיש עלול לאבד את זכויותיו בהתאם. בנוסף, במצבים בהם העובד סטה ממסלולו הרגיל בדרכו לעבודה לצורך ענייניו הפרטיים ועבר תאונה, התאונה לא תיחשב לתאונת עבודה. כאן ישנם שני סייגים חשובים – אם האדם סטה ממסלולו לעבודה לצורך תפילה או לצורך הסעת ילדים – התאונה עדיין תיחשב לתאונת עבודה.

פיצויים עקב תאונת עבודה

הביטוח הלאומי קבע כי במהלך שלושת החודשים הראשונים (מקסימום 91 יום) זכאי העובד / המבוטח לקבל דמי פגיעה בעבור הזמן שנעדר מעבודתו עקב תאונת עבודה. אם כעבור שלושה חודשים (מקסימום 91 יום) מיום התאונה, העובד ממשיך לסבול מתפקוד לקוי, הוא זכאי למענק או לקצבת נכות מעבודה, וזאת בהתאם להחלטה של ועדה רפואית שיהיה עליו לעבור.
חשוב לציין כי יש לפנות לביטוח הלאומי מוקדם ככל האפשר ולהציג כל מסמך רפואי רלוונטי שיעזור לעובד לממש את מלוא הזכויות שלו. כמו כן, מומלץ לבצע את הפנייה בעזרת אנשי מקצוע, המכירים את כל הנהלים ואת כל הכללים לפנייה לביטוח הלאומי ולגופים אחרים שמעורבים במתן פיצוי לעובד שנפגע בתאונת עבודה.
חברת מזור מתמחה במתן סיוע במימוש זכויות רפואיות לעובדים אשר נפגעו בתאונות דרכים. לחברה ניסיון רב בתחום, והיא סייעה לעובדים רבים לקבל את כל הכספים המגיעים להם מגופים שונים.
לחצו כאן ותוכלו להתרשם ממקרים אמיתיים רבים שבהם עזרנו לנפגעי תאונות עבודה לממש את זכויותיהם.

הצלחות שלנו בתחום תאונות העבודה

  • ד.ד. אזרח תושב פתח תקוה בן 50 פנה למזור מימוש זכויות רפואית לייעוץ בעקבות תאונת עבודה ופגיעה בגב – עוסק בתור מכונאי רכב. לאחר 2 וועדות רפואיות זכה ב- 10% נכות לצמיתה ומענק חד פעמי, מהמוסד לביטוח לאומי בסך 46,000 ש”ח.
  • ח.ה. אזרח תושב כפר סבא בן 47 פנה למזור מימוש זכויות רפואיות לייעוץ לאחר תאונת עבודה מיום 19/12/2011 – עוסק בקידוחי כלונסאות, לאחר 2 וועדות רפואיות הוכר בנכות של 9.75% מהמוסד לביטוח לאומי וקיבל מענק חד פעמי בסך 61,000 ש”ח.
  • י. א. אזרח תושב יבנה בן 55 פנה למזור מימוש זכויות רפואיות לייעוץ בעקבות תאונת עבודה באמה השמאלית ביד (מחיתוך מדיסק חשמלי) – עוסק בבניין ושיפוצים זכה בנכויות זמניות וגם בנכות בשיעור 10% נכות לצמיתה מהמוסד לביטוח לאומי בסך 58,000 ₪ ומענק חד פעמי מחברת הביטוח בסך 80,000 ש”ח.

נפגעתי בעבודה, מה ניתן לעשות?

זה הזמן לפנות למזור ישראל ולקבל את ההכוונה והליווי המגיעים לכם! הירשמו עכשיו לפרטים נוספים וסיוע.

*השירות אינו משפטי.

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button