fbpx

מימוש זכויות לנפגעי עבודה

נושא המאמר:
עדכון אחרון: ספטמבר 14, 2021

מהו ביטוח נפגעי עבודה?

ביטוח נפגעי עבודה מוענק לכל אדם המבוטח בביטוח לאומי ונפגע בעבודתו, אם פגיעה ממושכת או נקודתית בדרך לעבודה, במקום העבודה עצמו או חזרה מהעבודה לביתו.

ישנן מס’ סוגי פגיעות בעבודה:

• תאונת עבודה: תאונה שאירעה תוך כדי העבודה, לרבות תאונות בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו.
• מחלת מקצוע: הנגרמת כתוצאה מסביבת העבודה ותנאיה.
• פגיעת מיקרוטראומה: מיקרוטראומה היא נזק שנגרם כתוצאה מתאונות זעירות רבות חוזרות ונשנות שכל אחת מהן תרמה את חלקה להצטברות הנזק, שבסופו של דבר הובילו להיווצרות של פגיעה או מחלה.

מהן מחלות המקצוע המוכרות בחוק הביטוח הלאומי?

בין תאונת עבודה הנגרמת כתוצאה מאירוע נקודתי, כמו למשל שליח שחווה תאונת אופנוע, וניזוק בגבו, לבין מחלת מקצוע שנגרמת בצורה הדרגתית, כמו חשיפה ממושכת לחומרים כימיים, לרעש רב וכו’.
החוק לביטוח לאומי מונה מחלות מקצוע כמו למשל:
• פרקינסון וסרטן כתוצאה מחשיפה לרעלים, דלקים, או לחומרים כימיים
• פגיעה בשמיעה בעקבות חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה.
• מחלות אורטופדיות כגון: תסמונת התעלה הקרפלית או הירדמות ונימולים בכפות הידיים, כאבים בשורש כף יד והמרפק, שעלולים להתרחש בעקבות עבודת ידיים מאומצת או הקלדה מרובה, קרעים בגידי הכתפיים, פריצות דיסק בעמוד שידרה מותני או צווארי ועוד.
• מחלות ריאה כגון:, סיליקוזיס, פיברוזיס של הריאות, אזבסטוזיס.
• תסמונת ראיית המחשב.
• מחלות עור בעקבות חשיפה גבוהה לשמש, ועוד.

איך תקבלו הכרה כנפגעי עבודה?

לפי החוק יש להוכיח קשר סיבתי ישיר בין התפתחות המחלה לבין מקום ותנאי העבודה. הוכחת הקשר בין הדברים אינה משימה פשוטה, וביטוח לאומי מעמיד מספר תנאים בפני המבוטחים, לפני שיזכו לקבל הכרה כמבוטחים שאכן סובלים ממחלת מקצוע / נפגעי עבודה.
על מנת לקבל הכרה, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה.מאחר וקיימת מגבלת זמן יש לוודא שאתם פועלים בצורה מהירה. המוסד לביטוח לאומי עלול לשלול חלק או את מלוא הזכויות וההטבות המגיעות לכם, במידה ולא תגישו את התביעה בזמן סביר – לא יאוחר מ 12 חודשים מיום גילוי המחלה / פגיעה.
מה תוכלו לקבל לאחר הכרה?
פיצוי כספי לפי ממוצע השכר שלכם ב3 החודשים שקדמו לפגיעה, ולפי אחוזי הנכות שקיבלתם בוועדה הרפואית. הסכומים נעים בין אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים.
פגיעה אשר מוכרת עד 19% נכות יזכו אתכם במענק חד-פעמי ואילו פגיעה המוכרת ב-20% או יותר, תזכה אתכם בקצבה חודשית.

נפגעתם בעבודה? יש לכם זכויות.

אנחנו כאן עבורכם, הירשמו עכשיו לתיאום שיחת היכרות, ללא עלות, בה נפרט על הדרכים בהן נוכל לסייע לכם!

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button