fbpx

קרוהן

עדכון אחרון: ספטמבר 14, 2021

מהו קרוהן ?

מחלת קרוהן (Crohn’s Disease) הנה מחלת מעי דלקתית (כמו מחלת הקוליטיס), ונקראת על שם רופא אמריקאי בשם דר’ בוריל ב. קרוהן, אשר תיאר לראשונה את המחלה ב-1932, עם עמיתיו, דר’ ליאון גינצבורג ודר’ אופנהיימר.
מחלת הקרוהן פורצת במערכת העיכול ומלווה בסימפטומים לא נעימים, כגון כאבים עזים, שלשולים, היצרות של המעי ואף חסימת מעיים. המחלה מסווגת בעולם הרפואה כמחלה אוטואימונית והיא יכולה לתקוף בעיקר יהודים ממוצא אשכנזי, לרוב גברים. עוד נמצא כי עישון ונטילת גלולות יכולים להיות גורמים אשר תורמים להופעת המחלה. במצבים חמורים של המחלה, כאמור, היא יכולה לבוא לידי ביטוי בתסמינים אשר מחייבים התערבות כירורגית, לרבות כריתה חלקית, או מלאה, של המעי הגס או הדק.
נכון להיום, לא נמצא עדיין מרפא מלא למחלה. יחד עם זאת, בזכות מחקר נרחב שנעשה בנושא מאז נמצאה המחלה במאה הקודמת, ישנו מידע רב, ואף פיתוחים פרמקולוגיים אשר מאפשרים הקלה רבה על התסמינים ושיפור באיכות חייהם של הסובלים מן המחלה.

 

 

קרוהן והביטוח הלאומי

ככל שלמחלה יש השפעה על יכולתו של אדם לנהל חיים תקינים ו/או לעבוד, המוסד לביטוח לאומי מכיר בכך, ובמקרים מסוימים יספק פיצויים קבועים או חד-פעמיים, במטרה להקל על החולים ולפצותם.
אתם או קרוב/ת משפחה שלכם סובלים ממחלת קרוהן? יש לכם שאלות בדבר זכויותיכם הרפואיות? אנו במזור נשמח לעמוד לשירותכם ולהעמיד לרשותכם את המומחים שלנו. הצוות המנוסה והאדיב ישמח להשיב על כל שאלותיכם, על מנת להעניק לכם את הכלים להתמודד עם המצב בצורה המיטבית. בריאות שלמה!

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button