fbpx

מימוש זכויות רפואיות – דעו מה מגיע לכם!

עדכון אחרון: ספטמבר 14, 2021

כאזרחים במדינה, חשבו שנהיה מודעים לזכויות שלנו בכלל, ולזכויות הרפואיות בפרט. במקרים מסוימים, עשוית להגיע לנו הטבות שונות ממוסדות וגופים שונים במדינה, לפי החוק. אותן הטבות וזכויות נחקקו כדי לאפשר סיוע הולם לכל אזרח לפי המצב הבריאותי שלו.

בהתאם למצבנו, אנו עשויים להיות זכאים לפיצויים כספיים חד פעמיים, לקצבאות, טיפולים רפואיים שונים, הכרה בנכות, פטור ממס, ועוד. על מנת להיות זכאי להטבות או פיצויים שונים בעקבות מצב רפואי, יש לעמוד בקריטריונים שונים של המוסד לביטוח לאומי.

באילו מקרים תוכלו לממש את הזכויות הרפואיות שלכם?

תאונת עבודה

בהתאם להגדרות המוסד לביטוח לאומי, תאונת עבודה מוגדרת ככזו המתרחשת במהלך שעות העבודה, אם בדרך מבית הנפגע למקום עבודתו, במקום העבודה עצמו, בשליחות מקצועית מטעם מקום העבודה או ממקום העבודה לביתו. על הנפגע להיות תושב ישראלי מעל גיל 18, אם עצמאי או שכיר. כל אדם המייצר הכנסה מעבודתו ומשלם ביטוח לאומי בגין הכנסה הזו – ראשי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי במידה ועומד בקריטריונים לפיצוי עבור פגיעה כלשהי.

מחלת מקצוע – מה ההבדל?

לפי המוסד לביטוח לאומי, מחלת מקצוע מוגדרת ככזו המתרחשת במקרים בהם אדם עובד תקופה ממושכת בתנאי עבודה שכתוצאה מהם התפתחה אצלו מחלה או גורמת להחמרה במחלה בה לוקה. תנאי העבודה יכולים להיות בעלי מאפיינים פיזים קשים כמו נשיאת חפצים גדולים, עמידה ממושכת, חשיפה לחומרים רעילים ועוד. אם מחלתכם כתובעים מופיעה ברשימה שברשות המוסד לביטוח לאומי, תהיו זכאיים לפיצויים, כל עוד הוכח קשר בין המחלה לבין מקום עבודתכם / העיסוק שלכם. בין מחלות המקצוע ברשימת ביטוח לאומי קיימות: מחלות ריאה, מחלות עור, בעיות אורתופדיות, ליקוי שמיעה ועוד.

מימוש זכויות רפואיות בפטור ממס הכנסה

לפי פקודת מס הכנסה, אנשים הזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה הינם אלו  עם נכות 100%, עיוורים, חולי דיאליזה, או נכים הסובלים ממספר מחלות בשקלול כללי של למעלה מ- 89% נכות רפואית. אם אתם עומדים באחד מן הקריטריונים הללו, אתם עשויים להיות זכאים לפטור מתשלומי מס הכנסה במקרים מסוימים, אם סובלים מסרטן פעיל או זקוקים להשתלת איברים, לטיפולי דיאליזה וכיוצא בזה חס וחלילה, ניתן לקבל פטור מלא של 100% מתשלום מס הכנסה לתקופה זמנית או באופן קבוע.


זכויות רפואיות לנכות כללית 

המוסד לביטוח לאומי מגדיר אובדן כושר עבודה גם במקרים בהם אדם נפגע בתאונה שלא קשורה לעבודה, או אם סובל ממחלה שלא מאפשרת לו להמשיך ולהתפרנס, או באופן שהפחית משמעותית מיכולתו לפני הפגיעה. גובה הפיצויים שנקבע במקרים כאלו, כפוף לרמת הנכות התפקודית שנקבעת בוועדות הרפואיות בהקשר לנכות הרפואית.

אל תוותרו על מה שמגיע לכם! 

רוצים לברר איך תוכלו גם אתם לממש את הזכויות הרפואיות שלכם? הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ ללא עלות:

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button