fbpx

בעיות רפואיות : לא תמיד רואים אותן, אבל מרגישים אותן !

עדכון אחרון: יוני 12, 2023

גם אתם עובדים עם נכות? זה בכלל לא משנה אם אתם עובדים מהבית או מהמשרד, כעצמאים או כשכירים. מגיע לכם שיכירו בה. גם אם לא רואים אותה.

 

מהי “נכות שקופה”?

 

נכויות או מוגבלויות שקופות או נסתרות הם מצבים שאינם גלויים או ברורים מיד לאחרים, אך יכולים להשפיע על אורח החיים שלכם וכמובן על חיי העבודה.

 

 אלה יכולים לכלול:

 

  •  – הן מחלות ממושכות או קבועות, לעיתים מחלה כרונית היא פרוגרסיבית או מאופיינת בהתפרצויות והפוגות – כגון, אסתמה, אפילפסיה, תסמונת התשישות ועוד.

 

  • לקויות חושיות – קושי זה מאופיין באי יכולת לווסת ולארגן את התגובות לקלט חושי, בדרך מדורגת ומסתגלת. הכוונה לליקוי בארגון המידע החושי ובפירושו. כגון, לקויי ראייה, כבדי שמיעה, עיוורון חלקי ומלא ועוד.

 

  • לקויות התפתחותיות – נכות התפתחותית מוגדרת כתפיסה כוללת לתיאור נכויות שחלק ממאפייניהם מתייחסים לליקוי פיזי או מנטלי או שניהם. הן אירעו לאדם טרם הגיעו לגיל בגרות והן בלתי הפיכות, לדוגמה: לקויות למידה כגון, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיסלקסיה, אוטיזם והפרעת קשב.

 

  • הפרעות נפשיות – מתבטא בדפוס התנהגותי או חשיבתי ששונה מהנורמה הגורם למצוקה משמעותית ולקשיי תפקוד. הפרעות אלו לרוב אינן נראות לעין.כאב כרוני, הפרעות בבריאות הנפש, לקויות למידה ומצבים רבים אחרים. 

 

אמנם מוגבלויות בלתי נראות עשויות שלא להופיע מיד, אך הן יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של אדם ועשויות לדרוש תמיכה והתאמות כדי לעזור לאדם לנהל את מצבו.

 

מי אחראי על מתן זכויות והכרה לסובלים מנכויות אלה?

 

בישראל, המוסד לביטוח לאומי, אחראי על מתן ביטוח לאומי והטבות נוספות לאזרחי ישראל. ביטוח לאומי מכיר באתגרים הייחודיים העומדים בפני אנשים עם מוגבלות בלתי נראית ומעניק מגוון רחב של תמיכה ושירותים שיסייעו להם לחיות חיים מלאים ומשמעותיים.

 

במה כרוך התהליך?

 

כדי לקבל תמיכה מביטוח לאומי בנכות שקופה, על הפרט לספק תיעוד רפואי מאיש מקצוע רפואי מוסמך המאשר את האבחנה ומתווה את השפעת הנכות על תפקודם היומיומי. לאחר קבלת התיעוד הרפואי, ביטוח לאומי יערוך סקירה רפואית לקביעת זכאות הפרט לתמיכה. סקירה זו לוקחת בחשבון את התיעוד הרפואי, כמו גם כל מידע נוסף שסופק על ידי האדם או הצוות הרפואי שלו.

 

אם יימצא שהאדם זכאי לתמיכה, ביטוח לאומי עשוי להעניק סיוע כלכלי, טיפול רפואי, הכשרה בעבודה או שירותי תמיכה אחרים שיסייעו לו לנהל את מצבו ולשפר את איכות חייהם. ביטוח לאומי מחויב להעניק תמיכה ומשאבים לכל הזכאים ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי מקצוע רפואיים על מנת להבטיח שהתמיכה תהיה מותאמת לצרכים הייחודיים של כל אדם.

 

בנוסף לתמיכה הישירה, ביטוח לאומי פועל גם להעלאת המודעות למוגבלות בלתי נראית ולקידום הבנה והכלה רבה יותר בחברה הישראלית. על ידי הכרה באתגרים הייחודיים העומדים בפני אנשים עם מוגבלות בלתי נראית ומתן תמיכה ומשאבים שיסייעו להם להתגבר על אתגרים אלו, ביטוח לאומי מסייע ביצירת חברה שוויונית ומכילה יותר עבור כלל הישראלים.

 

הסבירות לקבלת הכרה מהביטוח הלאומי

 

קשה לספק נתונים סטטיסטיים מדויקים על כמה בקשות לתמיכה מביטוח לאומי עבור מוגבלויות נסתרות מאושרות, שכן הדבר יכול להשתנות בהתאם למגוון גורמים, לרבות חומרת הנכות, התיעוד הרפואי שסופק וסוג התמיכה הספציפי. מתבקש. עם זאת, אנשים עם מוגבלויות נסתרות בישראל יכולים להתנחם בידיעה שביטוח לאומי מכיר ותומך באתגרים הייחודיים שלהם ומחויב לעזור להם לחיות חיים מלאים ומשמעותיים.

 

סובלים מנכות הפוגעת ביכולת שלכם לעבוד בצורה תקינה? 

 

אנחנו כאן עבורכם. 

תהליך קבלת הכרה לנכות שקופה יכול להיות מאתגר וארוך יותר מאשר של נכויות הנראות לעין.

אך, הביטוח הלאומי מכיר בנכויות אלה ושואף לעזור לאלה הראויים לתמיכה, לצד פעולות להגברת המודעות סביב הנושא.

 

כשאתם נפגעים בעבודה, אנחנו נכנסים לעבודה

לפרטים נוספים וסיוע, הירשמו עכשיו >>> 

 

מגיע לכם לממש את הזכויות שלכם!

* השירות אינו משפטי

מאמרים נוספים:

תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה? הביטוח הלאומי מגדיר כי תאונת עבודה היא אירוע חריג שהתרחש במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו, ותוך מילוי חובותיו של העובד.

המשך קריאה »
תאונות עבודה

פגיעה בעבודה

על פי ההגדרות של ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה היא תאונה שאירעה בעת העבודה ובעקבות העבודה או מחלת מקצוע אופיינית. אם אתם עומדים בקריטריונים של נםפגע

המשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
Call Now Button